Zasady Oznaczania przeszkód lotniczych według ICAO

ZALECENIA DOTYCZĄCE OSTRZEGANIA O PRZESZKODACH LOTNICZYCH

Wszystkie przeszkody zgodnie z definicją ICAO powinny być oznaczone i / lub oświetlone.

  • W ciągu dnia światło ostrzegawcze przez oświetlenie może zastąpić światło ostrzegawcze przez znakowanie.
  • W nocy wszystkie przeszkody muszą być oświetlone światłami ostrzegawczymi
  • Rodzaj światła ostrzegawczego zależy od wielkości (wysokość, szerokość i długość) oraz od kształtu obiektu:
    • Oświetlenie przeszkodowe o niskiej intensywności dla przeszkód poniżej 45 metrów
    • Oświetlenie przeszkodowe średniej intensywności do przeszkód od 45 do 150 metrów
    • Oświetlenie przeszkodowe wysokiej intensywności do przeszkód powyżej 150 metrów

 

  • Liczba i rozmieszczenie świateł o niskiej, średniej lub wysokiej intensywności na każdym poziomie, który ma być oznakowany, powinny być takie, aby obiekt był wskazany pod każdym kątem w azymucie.
  • Jeżeli światło jest osłonięte w jakimkolwiek kierunku przez inną część obiektu, która ma wpływ na definicję przeszkody, dodatkowe światła muszą być pod warunkiem, w taki sposób, aby zachować ogólną definicję przedmiotu, który ma być oświetlony.

 

tabela

Przeszkoda do 45 m

oswietlenie przeszkodowe do 45m 2

Tylko w nocy (z czerwono-białym oznaczeniem) - światła o niskiej intensywności typu A lub B.

Światło w dzień i w nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) - Światła o średniej intensywności typu A + o niskiej intensywności typu A lub B

Przeszkoda pomiędzy 45 m do 150 m

oswietlenie przeszkodowe od 45m do 150

Światło ostrzegawcze tylko nocą (z czerwono-białym oznaczeniem) - średnia intensywność typu B lub C u góry i pośrednie poziomy (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)

+

światła o niskiej intensywności typu B na poziomach pośrednich

Światło ostrzegawcze w dzień iw nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) - Światła o średniej intensywności typu A, A i B lub A&C u góry i poziomy pośrednie (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)

+

Niska intensywność typu B (z wyjątkiem świateł o średniej intensywnoścityp A) na poziomach pośrednich (jeśli przeszkoda jest powyżej 105 m)

Przeszkoda powyżej 150 m.

oswietlenie przeszkodowe powyzej 150m

Światło w dzień i w nocy
Światła o dużej intensywności typu B do wież transmisyjnych
Światła o wysokiej intensywności typu A na wszelkie inne przeszkody

Maksymalna odległość między każdym poziomem wysokiego natężenie światła nie może przekraczać 105 metrów. Powyżej, wymagane są dodatkowe poziomy świateł.

Legenda:

oswietlenie przeszkodowe icao

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym wież telekomunikacyjnych i masztów

wieza maszt oswietlenie przeszkodowe 1

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym turbin wiatrowych

oswietlenie przeszkodowe turbin

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym dzwigów

oswietlenie przeszkodowe dzwigow zurawi 1

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym budynków

oswietlenie przeszkodowe budynku

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym komina

oswietlenie przeszkodowe komina

 

oswietlenie przeszkodowe komina

Sposoby oznaczania oświetleniem przeszkodowym linii wysokiego napięcia

oswietlenie przeszkodowe linii wysokiego napiecia 2

 

APS AVIATION Sp. z o.o

ul. Łąkowa 2, Kruszyniec

86-014 Sicienko, POLAND

NIP: 9671428132 REGON: 38366033700000 KRS: 0000790988

Mobile: +48 889 903 515 , +48 600 404 059

office@aps-avi.com.pl

 

 

KONTAKT

©2023 APS AVIATION Wszystkie prawa zastrzeżone

Search