Oznakowanie przeszkód lotniczych
Zasady Oznaczania przeszkód lotniczych według ICAO
ZALECENIA DOTYCZĄCE OSTRZEGANIA O PRZESZKODACH LOTNICZYCH
Wszystkie przeszkody zgodnie z definicją ICAO powinny być oznaczone i / lub oświetlone.
- W ciągu dnia światło ostrzegawcze przez oświetlenie może zastąpić światło ostrzegawcze przez znakowanie.
- W nocy wszystkie przeszkody muszą być oświetlone światłami ostrzegawczymi
- Rodzaj światła ostrzegawczego zależy od wielkości (wysokość, szerokość i długość) oraz od kształtu obiektu:
- Oświetlenie przeszkodowe o niskiej intensywności dla przeszkód poniżej 45 metrów
- Oświetlenie przeszkodowe średniej intensywności do przeszkód od 45 do 150 metrów
- Oświetlenie przeszkodowe wysokiej intensywności do przeszkód powyżej 150 metrów
- Liczba i rozmieszczenie świateł o niskiej, średniej lub wysokiej intensywności na każdym poziomie, który ma być oznakowany, powinny być takie, aby obiekt był wskazany pod każdym kątem w azymucie.
- Jeżeli światło jest osłonięte w jakimkolwiek kierunku przez inną część obiektu, która ma wpływ na definicję przeszkody, dodatkowe światła muszą być pod warunkiem, w taki sposób, aby zachować ogólną definicję przedmiotu, który ma być oświetlony.
Przeszkoda do 45 m
Tylko w nocy (z czerwono-białym oznaczeniem) – światła o niskiej intensywności typu A lub B.
Światło w dzień i w nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) – Światła o średniej intensywności typu A + o niskiej intensywności typu A lub B
Przeszkoda między 45 m do 150 m
Światło ostrzegawcze tylko nocą (z czerwono-białym oznaczeniem) – średnia intensywność typu B lub C u góry i pośrednie poziomy (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)
+
światła o niskiej intensywności typu B na poziomach pośrednich
Światło ostrzegawcze w dzień i w nocy (bez czerwono-białego oznaczenia) – Światła o średniej intensywności typu A, A i B lub A i C u góry i poziomy pośrednie (jeśli przeszkoda jest powyżej 105m)
+
Niska intensywność typu B (z wyjątkiem świateł o średniej intensywności typ A) na poziomach pośrednich (jeśli przeszkoda jest powyżej 105 m)
Przeszkoda powyżej 150 m
Światło w dzień i w nocy
Światła o dużej intensywności typu B do wież transmisyjnych
Światła o wysokiej intensywności typu A na wszelkie inne przeszkody.Maksymalna odległość między każdym poziomem wysokiego natężenie światła nie może przekraczać 105 metrów. Powyżej, wymagane są dodatkowe poziomy świateł.